«Ким ви бачите себе через 10 років?»
«Чому ви хочете працювати саме в нашій компанії?»
Це ті питання, почувши які, я дозволяла собі встати і піти зі співбесіди навіть в ті молоді роки, коли дуже потребувала роботу
І зараз є маса інструкцій від різних «консультантів», як відповідати на цю єресь. А на неї просто не потрібно відповідати. Які далекі плани себе-карʼєри-розвитку-відпочинку за сучасних над мінливих часів? Особливо, після 2020?
А щодо компанії… то якщо ви не Google, не Bank Leumi, не Nokia (так, компанія жива і некепсько себе чує) причому із запитами на топові посади, то у вас просто зʼявилась вакансія у якомусь безкоштовному ресурсі з пошуку роботи
Насправді, у світі бізнесу надто переоцінюють довгострокове планування та роль печеньок і кави 3 в 1 у формуванні лояльності працівників і репутації якісного підприємництва з-поміж потенційних партнерів і найманого персоналу
У бізнесі загалом переоцінюють роль теоретичних рекомендацій із красІвих книжечок із серії: 9 головних правил бюджетування; розроби стратегію на 10 років, яка працюватиме без тебе (і їдь на Мальдіви); шаблони, які позбавлять тебе поточних проблем і звільнять від «операційки». Угу… звільнять. І від грошей.
Проте, ці книжечки допомагають заробити в одній сфері. “Інфоциганство” в управлінні бізнесом
Ви би бачили це торжество мракобісся в Дубаї, де «випускники» найкрутіших шкіл світу презентують презентації себе (пробачте за тавтологію, каламбур та неприховану іронію)!
І так, ці найкрутіші школи світу з даного «профілю» — у країнах постсовка. І вишкіл вони проходять там насправді серйозний. Ще й отримують дисконт в магазинах оренди дорогого вбрання і шкіряних палітурок до записників
Але знаєте, я не проти !інфоциганства”: вони заробляють на людському марнославстві, заздрості, жадності та егоцентризмі. Вони дають мені гарний досвід, коли доводиться рятувати те, що залишилося
Хто прийшов у світ бізнесу чи фаху для того, аби формувати додану вартість, аби приносити суспільно важливий результат, аби заробляти якісними ідеями та грамотним їх впровадженням, ті навіть двома словами не матимуть, про що спілкуватися з торгівцями багаторазовими мильними бульбашками.
Класичний портрет такого горе-продавця:
гарно поставлений голос (не без елементу театру),
розмова перенасичена термінологією англійською мовою (хоча вузькі фахівці в професійному середовищі так агресивно сленгом не послуговуються),
імідж — дорогий кежуал з помітними лейбами
пропонують щось для когось розробити (зазвичай, план планів чи стратегію стратегії, або аналіз аналізу),
приходять на територію бізнесу гучно, мало не стелять перед собою червону доріжку, вітаються, знайомляться з усіма, любʼязно до непристойного, компліментами умаслюють усіх (від власника до садівника)
привселюдно (агресивний популізм) наполягають на необхідності забезпечити надмірний комфорт працівникам (дні піци щотижня; сушарки для взуття; паркери торговим агентам, бухгалтерам, прибиральниці; оплачувані обіди та транспорт…),
проекти їх довгограючі (набивають таким чином собі ціну), при цьому витрати готель/літак/трансфер/представницька канцелярія/дорогі вечері повністю на стороні «замовника»
вартість послуг зашкалює — від кількох десятків до сотень тисяч доларів
ті розробки, що вони надають в результаті — це якісно видрукувані два чи три томи з рекомендаціями, цифрами, гарними таблицями, графіками (якщо ви все ж матимете сумніви, то дайте подивитися сторонньому фахівцю, і ви прозрієте: це навіть не підганяється під імітацію коректних даних! з найсвіжішого, що мені трапилося до рук, то не відповідна країні ставка ПДВ; «розрахунок» доходів у національній валюті, а витрат у євро (не дивно, що намалювалися колосальні прибутки, враховуючи курс!); назви продуктів із лінійки зовсім іншого бізнесу — від попередніх «замовників»),
пропоновані розробки не передбачають (навіть забороняють) ситуативність: усе потрібно реалізовувати за чіткою схемою (яка «малюється» по одному шаблону із бізнесу в бізнес ще й з критичними помилками)
Тобто, якщо у вас щось не спрацює з їхньої «бізнес-моделі» (яка, до речі, років на пʼять складається ними і що таке «крок за кроком» — то не для цього профілю «стратегів»), то це ваша провина, бо відступили від їхніх рекомендацій
Якщо вам не пропонують коротких рішень, не допомагають сформувати ситуативне управління, не припускають множинність ходів, не впроваджують руками те, що рекомендують — ви на гачку.
Якщо про ваших «консультантів» ніхто не знає (я не про хороші відгуки, я про хоча б якісь 😅), — це також «рибалки» (з недавнього досвіду: консультант — «випускник» вишу, де про нього не знають ні викладачі, ні «однокурсники», а його «адвокатська контора» в Лондоні — це, насправді, хостел (звісно, не має до нього стосунку), адреси ж його «офісу» в Еміратах взагалі не існує; та й рахунок був закритий після того, як туди завели круглу суму за «послуги» з красІвими рекомендаціями)
Я в секунду розпізнаю оголошення про вакансії для дівчат у такі компанії, де вони потім мають завдання продати послугу. Ні, там нема продажу в рабство і не дурять по коштах.
Просто ті, хто хоче платити за втамування своєї пихи та доведення всім, які вони круті, отримають шлях попрощатися зі своїми грішми. І бізнесом (якщо вчасно не зупиняться). Тому… “інфоциганство” не злочин: податки, зазвичай, вони платять (не всі, не завжди, є винятки), нічого не крадуть, надають послугу, яку їм замовили. Це просто шоу для тих, хто хоче його, кому потрібні дифірамби, блискітки брендових шмоток з лейбами та безкінечні фестивалі.
Шкода бізнесу, зазвичай, непоганого, заснованого коштами «сімʼї».
Та за все доводиться платити. Особливо за марнославство, пиху і наполегливе «я сам все знаю»
У мене навіть є папка, яка називається «Шарлатан-консалт» із задачами, які довелося розгрібати після таких проектів
На «Сам собі фінансовий директор» ви отримаєте щеплення від бажань такого шоу, а також маски «протизаплідного» обличчя на випадок зустрічі з шоуменами
Любіть свій бізнес. Поважайте його.
Останні коментарі